Kun yrityksellä on uudet tai vanhat kotisivut olemassa, tavoitteena on tietenkin että sivut myös löytyisi internetistä. Tarkemmin sanoen tavoitteena pitäisi olla, että ne potentiaaliset asiakkaat, jotka etsivät jotakin yrityksen alaan tai palveluihin liittyvää hakukoneista, löytäisivät kotisivut helposti ja nopeasti.
Onnistunut hakukoneoptimointi vaatii jatkuvaa työtä, jossa mm.
- uutta sivuston sisältöä, kuten vaikka blogikirjoituksia, muokataan hakukoneystävälliseksi sekä
- vanhaa sisältöä korjataan jos tarve vaatii ja
- tehdään avainsanatutkimusta siitä, millä ilmaisuilla ihmiset todellisuudessa hakevat tiettyä sisältöä.
Hakukoneoptimoinnin toimivuutta ei voi juuri koskaan ennalta ennustaa, ja sanoa että näillä tietyillä toimilla kotisivut pääsevät ykköseksi Googlessa. Kuitenkin oikeassa järjestyksessä tehdyillä, oikeaoppisilla keinoilla voidaan varmistaa mahdollisuus nousta hyviin tuloksiin!
Kurkkaa myös blogi: Miten saada kotisivut löytymään Googlessa?
Palveluesimerkki hakukoneoptimoinnista
Yrityksen kotisivujen hakukoneoptimointi
- Kotisivujen sisällön tyylin ja määrän läpikäynti ja analysointi
- Suositellut parannusehdotukset
- Suositus, millaista sisältöä tulisi lisätä ja mitä vähentää
- Mitä avainsanoja tai -lauseita tulisi suosia
- Sivuston sisäisten ja ulkoisten linkityksien rakentaminen
- Kotisivuston otsikkorakenteiden läpikäynti ja parannusehdotukset
- Hakukoneasetukset kuntoon kotisivuille
- Googlen työkalujen käyttöönotto ja tarkistus; Google Analytics ja Search Console
Hinta 299 € (+ alv 24%)
ETUHINTA VaLepan jäsenille 199 €